Net Promoter Scores 2017-07-05T12:05:59+00:00

NPS-Onderzoek

De Net Promoter Score, afgekort NPS, is een eenvoudige manier om de klantloyaliteit van een organisatie te meten.

NPS-Onderzoek

De Net Promoter Score, afgekort NPS, is een eenvoudige manier om de klantloyaliteit van een organisatie te meten.

Wat is NPS?

Wat houdt de Net Promoter Score in?

Meet de loyaliteit van uw klanten
De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige methode om met één enkele vraag de klantloyaliteit te meten. Welke klanten bevelen uw organisatie aan bij vrienden of collega’s?
Wie loyale klanten heeft zal merken dat met minder middelen meer omzet wordt bereikt. Het levert direct meer vervolgaankopen, creatieve inzichten, innovatie en meer mond-tot-mond reclame op. Loyale klanten lopen niet direct over indien zij een iets beter aanbod ontvangen van de concurrent. Maar zij zijn de sleutel tot duurzaam concurrentievoordeel voor uw organisatie.

Met de NPS krijgt u een uitstekend inzicht in de groei potentie van de organisatie.

Wat is NPS?

Wat houdt de Net Promoter Score in?

Meet de loyaliteit van uw klanten
De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige methode om met één enkele vraag de klantloyaliteit te meten. Welke klanten bevelen uw organisatie aan bij vrienden of collega’s?
Wie loyale klanten heeft zal merken dat met minder middelen meer omzet wordt bereikt. Het levert direct meer vervolgaankopen, creatieve inzichten, innovatie en meer mond-tot-mond reclame op. Loyale klanten lopen niet direct over indien zij een iets beter aanbod ontvangen van de concurrent. Maar zij zijn de sleutel tot duurzaam concurrentievoordeel voor uw organisatie.

Met de NPS krijgt u een uitstekend inzicht in de groei potentie van de organisatie.

Aanpak

Hoe zorgen wij ervoor dat de NPS wordt verhoogd?

Het belangrijkste voordeel van de NPS is haar relatie met winstgevendheid. Organisaties met de hoogste NPS groeien gemiddeld 2,5 keer sneller dan de concurrenten. Daarom is het ook belangrijk dat het belang van de NPS in de hele organisatie wordt erkent.

Met het opstellen van een projectplan wordt de organisatie direct betrokken en onderdeel van het verhogen van de NPS. Een maatwerk-aanpak die wij samen opzetten en direct zorgt voor inzicht in de klantloyaliteit.

Om direct de NPS verder te verhogen dient er bij aanvang van het project reeds een verbeteraanpak vastgesteld te worden.

Aanpak

Hoe zorgen wij ervoor dat de NPS wordt verhoogd?

Het belangrijkste voordeel van de NPS is haar relatie met winstgevendheid. Organisaties met de hoogste NPS groeien gemiddeld 2,5 keer sneller dan de concurrenten. Daarom is het ook belangrijk dat het belang van de NPS in de hele organisatie wordt erkent.

Met het opstellen van een projectplan wordt de organisatie direct betrokken en onderdeel van het verhogen van de NPS.  Een maatwerk-aanpak die wij samen opzetten en direct zorgt voor inzicht in de klantloyaliteit.

Om direct de NPS verder te verhogen dient er bij aanvang van het project reeds een verbeteraanpak vastgesteld te worden.

Hoe wordt NPS berekend?

NPS in een notendop

Een NPS wordt bepaald door één centrale vraag te beantwoorden:

Hoe waarschijnlijk is het, dat u onze organisatie zou aanbevelen aan een vriend of collega?

Klanten kunnen op een schaal van 0 tot en met 10 aangeven hoe waarschijnlijk het is dat ze uw organisatie aanbevelen. De 0 staat voor zeer onwaarschijnlijk en de 10 voor zeer waarschijnlijk.

Hoe wordt NPS berekend?

NPS in een notendop

Een NPS wordt bepaald door één centrale vraag te beantwoorden:

Hoe waarschijnlijk is het, dat u onze organisatie zou aanbevelen aan een vriend of collega?

Klanten kunnen op een schaal van 0 tot en met 10 aangeven hoe waarschijnlijk het is dat ze uw organisatie aanbevelen. De 0 staat voor zeer onwaarschijnlijk en de 10 voor zeer waarschijnlijk.

Promoters, Passives & Detractors

  • Promoters zijn klanten die een 9 of 10 geven. Promoters zijn trouwe klanten, die meer producten of diensten afnemen en hun leverancier vaker aanbevelen aan een bekende. Promoters zorgen voor “meer omzet en winst”.

  • Passives zijn klanten die een 7 of 8 geven. Deze groep klanten blijft bij uw organisatie totdat een concurrent met een beter aanbod komt.
  • Detractors zijn klanten die een 0 t/m 6 geven. Detractors zijn ontevreden klanten die het imago van uw organisatie kunnen beschadigen en zij belemmeren de groei door eventuele negatieve mond-tot-mondreclame.

Promoters, Passives & Detractors

  • Promoters zijn klanten die een 9 of 10 geven. Promoters zijn trouwe klanten, die meer producten of diensten afnemen en hun leverancier vaker aanbevelen aan een bekende. Promoters zorgen voor “meer omzet en winst”.

  • Passives zijn klanten die een 7 of 8 geven. Deze groep klanten blijft bij uw organisatie totdat een concurrent met een beter aanbod komt.
  • Detractors zijn klanten die een 0 t/m 6 geven. Detractors zijn ontevreden klanten die het imago van uw organisatie kunnen beschadigen en zij belemmeren de groei door eventuele negatieve mond-tot-mondreclame.

Contact Informatie

Adres:
Wattbaan 51, Nieuwegein

Telefoon:
030 662 4283

E-mail:
info@trigon.nl

Neem contact met ons op!